• ΕΕΝΕ
    • Μήνυμα Προέδρου
    • Σκοπός
    • Προφίλ ΕΕΝΕ
    • EENE/EN
    • About EENE Ιnternational
    • Διοικητικό Συμβούλιο
    • Καταστατικό
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • Calendar
    • Διασκέψεις και Events
      • LIVE STREAM – Ημερίδα Ε.ΕΝ.Ε για το Ελληνικό Οικοσύστημα Health & Pharma
      • ΕΕΝΕ-Christmas Gala 2024
        • Video Gallery: Highlights
        • Photo Gallery
        • Δελτίο Τύπου
      • 8th
        Economic
        Forum
        • Video: Highlights 8ης Οικονομικής Διάσκεψης Ε.ΕΝ.Ε.
        • Συμπεράσματα 8ης Οικονομικής Συνδιάσκεψης Ε.ΕΝ.Ε.
        • Video Gallery: Full Event
        • Video Gallery: Panels
        • Video Gallery: Συνεντεύξεις
        • Agenda
      • 7th Annual
        Economic
        Forum
        • Agenda
        • Speakers
        • Sponsors & Supporters
        • Press Release
        • Photo Gallery
        • Forum Video Gallery
      • ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΕΝΕ – «Χρηματοδοτώντας την Ανάπτυξη το 2024»
        • «Χρηματοδοτώντας την Ανάπτυξη το 2024» – Video Gallery
      • ΕΕΝΕ-Christmas Gala 2023
        • Δελτίο Τύπου
        • Gala Photo Gallery
        • Gala Video Gallery
      • 35 Χρόνια ΕΕΝΕ – Christmas Gala
        • Δελτίο Τύπου
        • Gala Photo Gallery
        • Gala Video Gallery
  • ΝΕΑ
  • ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ
  • ΧΟΡΗΓΟΙ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • BUSINESS TO BUSINESS
    • Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος
    • Μέλη
  • LOGIN
    • Σύνδεση
    • Εγγραφή
    • Αποσύνδεση

Εγγραφή
Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
  • GR
LOGIN

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
  • Home
  • Νέα Νέα Μελών
  • O μετασχηματισμός που οδήγησε τη Vitex στην κορυφή

O μετασχηματισμός που οδήγησε τη Vitex στην κορυφή

23 Φεβρουαρίου 2023
/
Νέα Μελών
Βράβευση της Karabinis Medical από τους Φαρμακοποιούς του Κόσμου
23 Φεβρουαρίου 2023
Honorary Yachting Awards 2023
8 Μαρτίου 2023

Μέσα σε αντίξοες συνθήκες και σε σκληρό ανταγωνισμό η εταιρεία κατάφερε να καταστεί ηγέτιδα δύναμη στον κλάδο των χρωμάτων

Vitex_Factory__1_

Το 2022 ήταν μια-χρονιά σταθμός για τη Vitex της οικογένειας Γιαννίδη. Η βιομηχανία χρωμάτων κατάφερε για πρώτη φορά στην 90χρονη ιστορία της να καταστεί leader σε μια αγορά με πολλές ιδιαιτερότητες και αρκετό ανταγωνισμό. Μία εξέλιξη που βέβαια δεν ήρθε τυχαία, αλλά ακολούθησε πορεία μετασχηματισμού, που ξεκίνησε μέσα στην πιο βαθιά οικονομική κρίση που βίωνε η χώρα και με την οικοδομική δραστηριότητα τότε να έχει σχεδόν μηδενιστεί. Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία ίσως ήταν πιο εκτεθειμένη σε σχέση με τους υπόλοιπους του κλάδου, αφού το 2008 είχε ολοκληρώσει ένα μεγάλο επενδυτικό πλάνο που στηρίχθηκε σε μεγάλο βαθμό σε δανεισμό, δημιουργώντας το σύγχρονο και μεγάλο εργοστάσιο του Ασπροπύργου, τελικά όχι μόνο τα κατάφερε, αλλά σήμερα έχει καταστεί case study πετυχημένου μετασχηματισμού που τελικώς οδήγησε στην κορυφή παρά τις αντίξοες συνθήκες.

Το εντυπωσιακό είναι πως οι νέες βάσεις που τέθηκαν ήταν τόσο ισχυρές, που πραγματικά έδωσαν την ευκαιρία στην εταιρεία, τόσο με την αναταραχή της πανδημίας όσο και αργότερα με τον πόλεμο στην Ουκρανία, ακόμα μεγαλύτερη ώθηση!

«Χτίσαμε εμπιστοσύνη μεταξύ μας και αυτό το βγάλαμε προς την αγορά», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της VItex Αρμόδιος Γιαννίδης. «Διακηρύξαμε πριν από περίπου δέκα χρόνια πως η Vitex δεν είναι μόνο οι μέτοχοι και οι εργαζόμενοι, αλλά είμαστε μία μεγαλύτερη ομάδα που εμπεριέχει όλους τους συμμετόχους στη δραστηριότητά μας (σ.σ.: stakeholders). Κι αυτό εν πλήρει συνειδήσει. Ξέρετε, ο έμπορος επενδύει κεφάλαιο και χώρο στο ράφι και στο κατάστημά του ώστε να βάλει ένα brand και να εκπαιδεύσει την πελατεία του. Ομοίως ο ελαιοχρωματιστής ή ο εφαρμοστής της πρόσοψης. Οπότε κι αυτοί είναι συμμέτοχοι του brand μας και οφείλουμε να μοιραζόμαστε αυτή την επιτυχία», προσθέτει. «Πήραμε μία μακροπρόθεσμη δέσμευση έναντι της αγοράς. Θα παρέχουμε το ανταγωνιστικότερο μοντέλο υπηρεσιών και προϊόντων, και δεν μιλάω μόνο στο οικονομικό κομμάτι. Θέλουμε να είμαστε άριστοι σε όλα τα επίπεδα. Στην εκπαίδευση, στο after sales, στα αποθέματα… που δοκιμάστηκαν τόσο την προηγούμενη περίοδο.

Γενικά έχουμε δεσμευτεί να είμαστε καλύτεροι και να υπηρετούμε με συνέπεια τους “συμμετόχους” μας. Και αυτό μπορεί να δοκιμάστηκε πολλές φορές μέσα στις περιόδους των έντονων κρίσεων που βιώσαμε από το 2009 και μετά, φτάνοντας ως τις πιο πρόσφατες με τον κορωνοϊό και τον πόλεμο, εν τούτοις καταφέραμε σε όλες τις περιπτώσεις να βγούμε πιο δυνατοί… Ακόμα και το 2015 με τα capital controls! Ποτέ δεν διαταράξαμε τη σχέση μας με τους πελάτες μας και βρήκαμε τρόπο να δημιουργήσουμε “μαξιλάρια ασφαλείας” ώστε να μη λείψει τίποτα από την αγορά. Κι αυτό ίσως είναι και το απόσταγμα της προσπάθειας που κάνουμε, με κάθε κρίση, σε κάθε ευκαιρία ήμασταν δίπλα σε όλους τους κρίκους της αλυσίδας βάζοντας αξία στην κοινή μας δουλειά. Είναι θέμα φιλοσοφίας. Κι αυτό σαφώς δοκιμάστηκε σε κάθε κρίση που υπήρξε, όμως αντεπεξήλθαμε και έτσι πορευτήκαμε», επισημαίνει.

Αυτό συνεχίζεται και τώρα με τη μεγάλη πληθωριστική πίεση. «Δεν πανικοβληθήκαμε. Πρώτα απ’ όλα απορροφήσαμε ένα σημαντικό μέρος του αυξημένου κόστους. Νομίζω μάλιστα ότι καταφέραμε να συγκρατήσουμε όλη την αγορά αφού βγάλαμε πρώτοι νέο τιμοκατάλογο και αυξήσαμε τις τιμές μόλις 8% όταν οι αυξήσεις στα κόστη έτρεχαν μεσοσταθμικά με +25%. Παράλληλα όμως εντείναμε και το πρόγραμμα προσφορών. Το “καλάθι του χρωματοπώλη” το κάναμε εμείς πολύ νωρίτερα απ’ ό,τι η κυβέρνηση σκέφτηκε το “καλάθι του νοικοκυριού”», σημειώνει.

DSC_0551_copy
Αρμόδιος Γιαννίδης, διευθύνων σύμβουλος της VItex

Σύμφωνα με τον κ. Γιαννίδη, πρόκειται για καθημερινό αγώνα. «Επενδύουμε διαρκώς σε υποδομές, χτίζουμε αποθέματα, παράγουμε διαρκώς νέα, καινοτόμα, ποιοτικά και πιο αποδοτικά προϊόντα με τη μεγαλύτερη ομάδα R&D που υπάρχει στον κλάδο, κάπου 20 άτομα, με αποκορύφωμα τη σειρά χρωμάτων που “σκοτώνουν” με την πιστοποίηση του ΕΟΦ βακτήρια και ιούς, συμπεριλαμβανομένου του COVID-19, επενδύουμε στους ανθρώπους και ενισχύουμε την αξιοπιστία της μπράντας μας», τονίζει.

«Το κλειδί σε όλα αυτά ήταν ότι καθήσαμε και είδαμε πώς θα διαμοιράζουμε αξίες σε όλη την αλυσίδα προκειμένου να υπάρχει για όλους μία επωφελής συνεργασία σε πολλά επίπεδα. Να συναναπτύξουμε και να προωθήσουμε από κοινού πράγματα με τους συνεργάτες μας. Για παράδειγμα, σήμερα δουλεύουμε με την Πλαστικά Θράκης ώστε να φτιάξουμε ένα κουτί, που σημαίνει γι’ αυτούς νέα γραμμή παραγωγής, που θα διαθέτει καπάκι ανάγλυφο το οποίο δεν θα επιτρέπει το ξεραμένο χρώμα να ανακατευτεί ξανά με την υπόλοιπη ποσότητα. Αυτό είναι τρομερό εργαλείο για τον ελαιοχρωματιστή».

Σήμερα, λόγω του πληθωρισμού αλλά και των επενδύσεων που έκαναν τα νοικοκυριά τα προηγούμενα τρία χρόνια, η οικιακή κατανάλωση χρώματος ή θερμομονωτικών προϊόντων, που επίσης παράγει η Vitex μέσα από το νέο εργοστάσιο στο οποίο επένδυσε εν μέσω της πανδημίας, πάτησε «φρένο». Εξαίρεση αποτελεί το πρόγραμμα «Εξοικονομώ». Στον αντίποδα, όπως λέει ο κ. Γιαννίδης, υπάρχει έξαρση της ζήτησης για έργα, ξενοδοχεία, Airbnb κ.o.κ.

Οι προοπτικές για φέτος, όπως εκτιμά, είναι μεγάλες «αρκεί να μην έχουμε εκπλήξεις». Πέρυσι ο όμιλος Vitex, ο οποίος έχει παρουσία και στα Βαλκάνια μέσω θυγατρικών, είχε κύκλο εργασιών 66,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 63,2 εκατ. ήταν της μητρικής (από 55,7 εκατ. το 2021). Πέραν της ελληνικής αγοράς η εξαγωγική δραστηριότητα της Vitex είναι αξιοσημείωτη φτάνοντας πλέον να αναλογεί στο 20% του συνολικού κύκλου εργασιών. «Τα Βαλκάνια είναι το δυνατό μας κομμάτι, όπως και η Κύπρος. Τώρα ανοίγουν και τα αραβικά κράτη. Εχουμε όμως παρουσία συνολικά σε 20 χώρες φτάνοντας να στέλνουμε προϊόντα ως την Γκάνα και τις Μαλδίβες», λέει ο κ. Γιαννίδης. Το προσωπικό του ομίλου πλέον έχει φτάσει τα 440 άτομα καταγράφοντας σημαντική αύξηση την τελευταία τριετία.

Μετά την ολοκλήρωση του νέου εργοστασίου για θερμομονωτικές προσόψεις κτιρίων, προτεραιότητα των επενδύσεων της Vitex έχει λάβει η ψηφιακή της μετάβαση. «Ηδη φέτος ολοκληρώσαμε την αναβάθμιση του λογισμικού παραγωγής, ενώ παράλληλα στήνουμε δίκτυο 5G στις εγκαταστάσεις μας ώστε να είμαστε έτοιμοι για το ΙοΤ. Ετοιμάζουμε επίσης μια Β2Β ψηφιακή πλατφόρμα ώστε να δώσουμε στους πελάτες μας άμεση πρόσβαση και φυσικά επεξεργαζόμαστε σχέδια για την επόμενη φάση των επενδύσεων στην κατεύθυνση της περαιτέρω αυτοματοποίησης της παραγωγής και των ρομποτικών συστημάτων», τονίζει.

Σε ό,τι αφορά το σχέδιο για το 2023, «το βασικότερο είναι να συνεχίσουμε να υπηρετούμε τις ίδιες αρχές που θέσαμε με την ίδια προσήλωση απέναντι στους πελάτες μας. Εάν κάναμε κάτι καλό ως τώρα ήταν ότι το καταφέραμε με την επιστήμη μας αλλά και με πολύ κέφι. Και κάπως έτσι όλες οι συνεργασίες μπορούν να φέρουν καλύτερα αποτελέσματα. Γενικά θα έλεγα ότι το μότο που έχουμε επιλέξει το “Δημιουργούμε καθημερινά θαύματα, με επιστήμη, κέφι και φροντίδα” αντικατοπτρίζει τη βάση της λειτουργίας αλλά και τη στρατηγική μας», καταλήγει ο κ. Γιαννίδης.

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ

Newsletter

Address
Στρατήγη 7, 154 51, Νέο Ψυχικό
Email
Ελένη Καραλή
secretary@eene.gr
Επικοινωνία
Τηλέφωνο: +30 210 6772288
© 2025 EENE. All Rights Reserved.

Web Design & Development by Generation Y

GR
  • No translations available for this page
Invitation

Αίτηση Μέλους

    Για να γινετε μελος της Ε.ΕΝ.Ε θα πρεπει να ακολουθησετε τα παρακατω βήματα

    Βήμα 1ο
    Κατεβάστε και συμπληρώστε την παρακάτω αίτηση

    Κατεβάστε την Αίτηση Μέλους

    Βημα 2ο
    Συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία και επισυνάψτε την συμπληρωμένη αίτηση

    Στοιχεία Αιτούντος

    Cookies Για να εξασφαλίσουμε τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου, μερικές φορές τοποθετούμε μικρά αρχεία δεδομένων στον υπολογιστή σας, τα λεγόμενα «cookies». Οι περισσότεροι μεγάλοι ιστότοποι κάνουν το ίδιο.
    Αποδοχή
    Επιλογές
    Cookie Box Settings
    Cookie Box Settings

    Ρυθμίσεις Απορρήτου

    Αποφασίστε ποια cookies θέλετε να επιτρέψετε. Μπορείτε να αλλάξετε αυτές τις ρυθμίσεις ανά πάσα στιγμή. Ωστόσο, αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ορισμένες λειτουργίες να μην είναι πλέον διαθέσιμες. Για πληροφορίες σχετικά με τη διαγραφή των cookies, συμβουλευτείτε τη λειτουργία βοήθειας του προγράμματος περιήγησης. Μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε.

    Με το slider, μπορείτε να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε διαφορετικούς τύπους cookies:

    • Essential
    • Functionality
    • Analytics
    • Advertising

    This website will:

    • Essential: Remember your cookie permission setting
    • Essential: Allow session cookies
    • Essential: Gather information you input into a contact forms, newsletter and other forms across all pages
    • Essential: Keep track of what you input in a shopping cart
    • Essential: Authenticate that you are logged into your user account
    • Essential: Remember language version you selected

    This website won't:

    • Remember your login details
    • Functionality: Remember social media settings
    • Functionality: Remember selected region and country
    • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
    • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
    • Analytics: Keep track of the time spent on each page
    • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
    • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
    • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location

    This website will:

    • Essential: Remember your cookie permission setting
    • Essential: Allow session cookies
    • Essential: Gather information you input into a contact forms, newsletter and other forms across all pages
    • Essential: Keep track of what you input in a shopping cart
    • Essential: Authenticate that you are logged into your user account
    • Essential: Remember language version you selected
    • Functionality: Remember social media settings
    • Functionality: Remember selected region and country

    This website won't:

    • Remember your login details
    • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
    • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
    • Analytics: Keep track of the time spent on each page
    • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
    • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
    • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location

    This website will:

    • Essential: Remember your cookie permission setting
    • Essential: Allow session cookies
    • Essential: Gather information you input into a contact forms, newsletter and other forms across all pages
    • Essential: Keep track of what you input in a shopping cart
    • Essential: Authenticate that you are logged into your user account
    • Essential: Remember language version you selected
    • Functionality: Remember social media settingsl Functionality: Remember selected region and country
    • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
    • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
    • Analytics: Keep track of the time spent on each page
    • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions

    This website won't:

    • Remember your login details
    • Advertising: Use information for tailored advertising with third parties
    • Advertising: Allow you to connect to social sites
    • Advertising: Identify device you are using
    • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location

    This website will:

    • Essential: Remember your cookie permission setting
    • Essential: Allow session cookies
    • Essential: Gather information you input into a contact forms, newsletter and other forms across all pages
    • Essential: Keep track of what you input in a shopping cart
    • Essential: Authenticate that you are logged into your user account
    • Essential: Remember language version you selected
    • Functionality: Remember social media settingsl Functionality: Remember selected region and country
    • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
    • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
    • Analytics: Keep track of the time spent on each page
    • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
    • Advertising: Use information for tailored advertising with third parties
    • Advertising: Allow you to connect to social sitesl Advertising: Identify device you are using
    • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location

    This website won't:

    • Remember your login details
    Αποθήκευση